Taivas, helvetti ja perunankuoret


Yksi juttu, joka on lisännyt vettä myllyyn, kun olen painiskellut itseni kanssa, että uskallanko vaiko enkö uskalla ryhtyä maaseutuyrittäjäksi, on Taivas+Helvetti -kirjasarja. En ole varmaan koskaan lukenut mitään niin inspiroivaa ja innostavaa, mutta toisaalta pelottavaa ja ahdistavaa. Kantsii muuten lukea, jos et vielä ole lukenut. Yrittäjätarinat ovat tosi koukuttavia eikä kirjaa malta laskea käsistään ennen viimeistä sivua. Olen saanut näistä kirjoista kovat tsempit itselleni, mutta sitä vaan jäin miettimään, kuka kuorii perunat, kun perheellinen yrittäjä painaa pitkää päivää. Tarinoissa ei juuri avata perunoiden keittämiseen käytettyä aikaa ja vaivaa.

Näin talvella minulla jää vielä resursseja vääntää sitä pottumuusia. Odotan kesää ja kuuminta sesonkia innoissani, mutta myös vähän huolissani. 16 tunnin työpäivä on minulle ok, mutta kuka tosiaan pesee perunat ja hoitaa mukulat?

Kommentit

  1. Uusia perunoita ei tarvitse kuoria;) Mukulat voi opettaa syömään lisäksi purkkisinappisilakoita ja välipalaksi talkkunavelliä. Iltapalan voi syödä suoraan mansikkapellolta uimareissulta palatessa. Helppoa, nopeeta ja ravitsevaa;) Näillä eväillä on n. 20 kesää selätetty. Noh, voin välillä kokata teille vaikka makaroonilaatikkoa. Terveisin mamma.

    VastaaPoista
  2. Hyvän elämän evväät ja parasta kesäruokaa!

    VastaaPoista
  3. Eli seuraava hankinta on tuo kirja. Mulla olis pää täynnä visioita kun vaan pääsis toteuttamaan. Mutta millä sais vastahakoisen vanhan emännän ymmärtämään että spv olis hyväks tälläkin tilalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa-a, se onkin hyvä kysymys. Jos vähän vihjailisit visioistasi vanhalle emännälle? Ja eläkkeellä olisi sitten aikaa tehdä kaikkea kivaa, vaikka matkustella ja käydä kulttuuririennoissa. ;) Spv on varmasti kaikille osapuolille ja vähän sivullisillekin mutkikas ja tunnepitoinen prosessi. Hei ja noita kirjoja löytyy kyllä kirjastostakin, jos vaan jaksaa odottaa varausjonossa.

      Poista
    2. Kyllähän mä olen visioistani puhunut, mutta mua ei oteta tosissaan ja kun kyse ei ole mitenkään minun kotitilastani ;). Olis varmaan ihan viisasta pistää varaukseen ja odotellessa keskittyä tankkaamaan tuota tentti materiaalia ja tekemään tehtäviä.

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit